Link-up, Pioniersplek voor Jong Volwassenen.
Ben je geinteresseerd in het christendom? Wat is het? Wat kan het toevoegen aan je leven? Wat past daarin bij jou? Wil je daar meer van horen en met leeftijdsgenoten van gedachten wisselen? Neem contact op voor meer info en/of je op te geven voor een aankomende activiteit.
Locatie: afhankelijk van type bijeenkomst (stadsstrand, Delta, online)
Wat is pionieren?
Interesse? Neem een kijkje op onze webpagina webpagina en/of stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of een appje of telefoontje naar 06-19 92 97 36

Wil je onze activiteiten volgen als "vriend van" en voor ons bidden adhv onze oproepjes voor voorbeden? Meld je dan aan voor onze whatsappgroep.

wordcloud

Na een inzegeningsdienst in de Vrijheidskerk en de Blije Mare en het ondertekenen van de samenwerkingsovereenkomst met de kerkenraad en PKN Alkmaar zijn we als kernteam officieel van start gegaan als pioniersplek. In deze Samen Verder willen we u/jou graag informeren hoe ons avontuur daarna verlopen is.

Onze avonturen
Inmiddels heeft er een aantal bijeenkomsten plaatsgevonden. We zijn gestart met een kick-offbijeenkomst. Daarin hebben we onze plannen toegelicht en zijn we aan aan de hand een kahoot-quiz het gesprek aangegaan over de uitkomsten van de enquête.

Later sloot gastspreker Sem Jongsma aan. Een kickbokser uit Haarlem die tot geloof gekomen is. Hij is theologie gaan studeren en combineert nu een functie als gevangenispredikant met kickbokslessen geven. Daarnaast hebben we ons laten inspireren voor een bijeenkomst door de podcast “Ambitie Detox” van de pioniersplek Amsterdam Deugt. In maart (nog net voor de intelligente lockdown) hebben we als team deelgenomen aan de landelijke tweedaagse pioniers-training waar we herinneringen aan mooie ontmoetingen, inspiratie en nieuwe inzichten van meegenomen hebben. Onder andere naar aanleiding van een lezing en workshop van Mechteld Jansen (rector en hoogleraar missiologie aan de de Protestantse Theologische Universiteit) over spiritueel analfabetisme en nieuwe spirituelen.

En toen kwam corona, ook bij ons viel alles stil. Alle geplande teambijeenkomsten zijn daardoor tot september komen te vervallen. We hebben in eerste instantie vooral de contacten onderhouden door een op een of met een kleine groep af te spreken om wat de drinken op het stadsstrand (toen dat nog kon).

Voor de bijeenkomst midden november heeft een aantal mensen meegedacht over een thema en invulling van de bijeenkomst. Na de persconferentie hebben we besloten de bijeenkomst online plaats te laten vinden.

Het mooie eindproduct daarvan was een bijeenkomst waarbij “Corona ups and downs” centraal gestaan heeft. Als voorbereiding was gevraagd een positief en negatief bericht over wat corona veroorzaakt te zoeken. We openden de bijeenkomst met een ”Wat houdt je op dit moment bezig”-rondje en we openden de avond met het lied “Alles is gezegend” van Typhoon. Tijdens de bijeenkomst zijn we met verschillende werkvormen aan de slag gegegaan met de bijbeltekst van Romeinen 12 :4-10, de verzamelde berichten en een toespraak van Martin Luther King. O.a. een samen online samengestelde wordcloud.

Iedereen die ons een warm hart toedraagt, op de hoogte wil blijven van de activiteiten of van oproepjes tot voorbeden in het kader van de pioniersplek kan zich aanmelden bij de “vrienden van Link-Up appgroep”. Stuur hiervoor een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Kernteam Pioniersplek Link-Up
Jeroen en Linda Otto, Margo Wielinga en Trudie Tijssen