Met Palmpasen was er in de Vrijheidskerk weer veel leuks te beleven. Het begon met het maken van de palmpasenstokken. Op vrijdag 31 maart waren er 16 kinderen aanwezig die met veel enthousiasme en aandacht, palmpasenstokken hebben gemaakt. Na een korte uitleg, en met wat ondersteuning van een paar ouders, werden alle stokken met kleurig crêpepapier omwikkeld, van versiering en natuurlijk van chocolade en thee voorzien. Het was een hele gezellige middag, waarbij de kinderen ook elkaar hielpen.

Dat was erg mooi om te zien. Het resultaat mocht er zijn: een bank vol met kleurige palmpasenstokken. We sloten de middag af met een heerlijke pannenkoekenmaaltijd.
Op 2 april was het dan zover: de kinderen mochten de eigen gemaakte palmpasenstokken door de kerkzaal van de Vrijheidskerk lopen. Het was een feestelijke optocht, en iedereen deed heel goed mee. Na een paar rondjes mochten de kinderen hun stokken en het licht meenemen naar de eigen ruimte. Tijdens de Kindernevendienst lazen we het verhaal van Palmpasen en bespraken we waar we op hoopten wanneer paasmorgen zou komen. Deze hoop schreven we op in de vorm van een voorbeden. Daarna was het tijd voor een woordenpuzzel waarin alle onderdelen van de palmpasenstokken, en hun betekenis, weer terugkwamen.
Iedereen die heeft meegedaan met het maken van de palmpasenstokken, en om van Palmpasen een feestelijke dienst te maken.

Marcelle van der Ploeg en Daniëlle Munniks