En toen... was het orgel opeens klaar, de Vox Humana is geplaatst. Vele weken leek er weinig schot in de zaak te zitten, maar in die tijd is er achter de schermen - d.w.z. in twee werkplaatsen - stug doorgewerkt. Vanaf eind april zijn alle voorbereide delen bij het orgel aangevoerd en in de week van 13 mei is alles “aan elkaar geknoopt”. En zo is dan ook die kist met pijpen weer weg.
Er rest nog een finale afwerking, maar met Pinksteren kon reeds een resultaat worden gehoord. Ik ben er erg blij mee en dank de beide orgelbouwers Hans Martin en Frans Vermeulen voor hun inzet en toewijding.

Het pijpwerk staat in een eigen kas (huisje) op de stemvloer. Vanuit de kerkzaal niet te zien, maar wel te horen. Het bovenklavier heeft nu een volwaardig 8 voets tongwerk, mooi als solostem, maar ook een goede aanvulling in het “volle werk”.

Cor Docter

orgel Kas